Welke vraag heb jij?

De belangrijkste vragen op een rij. Mocht je het antwoord niet kunnen vinden, stuur dan een mail of bel.

Rijden op een e-chopper

Wie mag op een e-chopper rijden?

Iedereen met een rijbewijs of brommercertificaat.

Is een helm verplicht?

Een helm is verplicht en zit bij de huur inbegrepen.

Mag er iemand achterop?

Onze E-choppers zijn bedoeld voor 1 persoon en niet geschikt voor meerijdende kinderen. Kinderen jonger dan 8 jaar moeten verplicht een veilige zitplaats hebben met voldoende steun aan rug (bijvoorbeeld een kinderstoeltje), handen en voeten. Deze is echter niet aanwezig op een E-chopper. Wettelijk gezien mag je een kind onder de acht jaar ook niet los voor je laten zitten op de scooter. Voor grotere kinderen is het zadel te klein.

Hoeveel km’s kan je rijden?

Op de e-chopper kan je ruim 55 km rijden. Op het display is te zien hoeveel vermogen er in de accu zit.

Hoe hard gaat een e-chopper?

Op de e-chopper mag je max. 25 km/u.

Rijden we een verplichte route?

Nee, je kiest bij SunWheels een route uit die je kan downloaden op je mobiel of kiest je eigen route.

Wat gebeurt er als je pech hebt?

Bij pech, schade of andere problemen neem je direct telefonisch contact op en volg je de instructie op van de verhuurder.

Huren van een e-chopper

Hoe kan ik vooraf reserveren?

Om teleurstelling te voorkomen raden we je aan vooraf te reserveren via de site.

Moet er borg betaald worden?

Ter plaatse betaal je € 50,- borg per pin of contant, die na afloop en na controle retour gepind wordt.

Kan ik contant betalen?

Alle betalingen kunnen alleen per pin worden voldaan.

Krijgen we nog informatie voor vertrek?

Bij SunWheels teken je de verhuurovereenkomst en krijg je instructie. Je rijdt een proefrondje en als het vertrouwd voelt ga je op pad.

Wat als we de e-chopper te laat inleveren?

We vertrouwen erop dat je op tijd terug bent, maar als je toch langer onderweg bent houden we €10,- per 30 minuten in op de borg.

Wat gebeurt er met slecht weer?

Veiligheid is belangrijk, daarom kunnen gemaakte reserveringen gewijzigd of geannuleerd worden indien er voor de regio door de KNMI code geel, oranje of rood wordt afgegeven. Alle overige omstandigheden zijn geen reden voor kosteloos annulering.

Ik heb geen bevestiging ontvangen van de reservering?

Je ontvangt van de reservering een bevestiging en aanvullende informatie. Als je dit niet hebt ontvangen, zit het wellicht in de spambox, zo niet, neem dan telefonische contact op.